Logo nedir? Söz demeı olarak gerçek karşılığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin alelumum logoları bölümü özümleme değer. Fakat çabucak bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkızılışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolaylık anlaşılır, kanalırlanması kolaylık, kabil evetğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine elverişli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katırabıta icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem bile akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu haber çok önemlidir.