SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş altı elan hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çalışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu dü fehva, yürekerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise hedef elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan kazançlı evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.